Problém při výuce analytické geometrie spočívá v tom, že se studenti musí soustředit na dvě
věci najednou. Jednak na to, co přesně počítat a na numerický výpočet. Velice často potom nechápou vlastní
postup. Při vyžití Maplu se situace razantně mění. Student pouze rovnice sestavuje, protože je Maple
vyřeší a může se tak soustředit na postup. Dále již umí kreslit grafy funkcí a ví, jak se jednotlivé parametry
projeví graficky. Díky tomu si může svůj výsledek samostatně kontrolovat a odhalit tak chyby v postupu v průběhu výpočtu,
které by jinak odhaloval velice složitě až po skončení. Díky rychlosti výpočtu se probere
podstatně větší množství variant zadání. Navíc lze zadat i úlohu, na kterou nemají studenti matematický aparát, protože ji za ně vyřeší Maple.
Implicitní funkce a jejich grafy
Nejprve se student seznámí s implicitními funkcemi (neboť právě ty popisují kuželosečky)
a možností kreslit jejich grafy, popř. animace. Tím pochopí co jednotlivé parametry
určují.
Analytická geometrie - vzory
Dále shlédnou vzorovou ukázku, jak použít Maple použít k
řešení úloh
z analytické geometrie.
Zpět