Výuka předmětu počítačová matematika
Analytická geometrie

Problém při výuce analytické geometrie spočívá v tom, že se studenti musí soustředit na dvě věci najednou. Jednak na to, co přesně počítat a na numerický výpočet. Velice často potom nechápou vlastní postup. Při vyžití Maplu se situace razantně mění. Student pouze rovnice sestavuje, protože je Maple vyřeší a může se tak soustředit na postup. Dále již umí kreslit grafy funkcí a ví, jak se jednotlivé parametry projeví graficky. Díky tomu si může svůj výsledek samostatně kontrolovat a odhalit tak chyby v postupu v průběhu výpočtu, které by jinak odhaloval velice složitě až po skončení. Díky rychlosti výpočtu se probere podstatně větší množství variant zadání. Navíc lze zadat i úlohu, na kterou nemají studenti matematický aparát, protože ji za ně vyřeší Maple.

Implicitní funkce a jejich grafy
Nejprve se student seznámí s implicitními funkcemi (neboť právě ty popisují kuželosečky) a možností kreslit jejich grafy, popř. animace. Tím pochopí co jednotlivé parametry určují.

Analytická geometrie - vzory
Dále shlédnou vzorovou ukázku, jak použít Maple použít k řešení úloh
z analytické geometrie.
Zpět
(c) Josef Rak 2007