Výuka předmětu počítačová matematika
Prostor

Obrovským problémem při výuce stereometrie a prostoru je vizualizace. Vše je třeba kreslit z 3D do 2D. Čím je vizualizace horší, tím méně studentů má šanci pochopit problém. Navíc v 2D se nakreslí jen jeden úhel pohledu. Maple zde velice pomůže. Jak je vidět na obrázku vlevo (řez kužele rovinou) umí kreslit a animovat prostorové situace (funkce, útvary) velice výstižně. Navíc pouhým posunem myši - bohužel jen, pokud je situace spuštěná v Maplu lze měnit úhel pohledu. Takže pro stereometrii je Maple obrovským přínosem hlavně ve spojení s projektorem lze několikanásobně zkvalitnit výuku matematiky.

Prostorové grafy funkce ...
Studenti se učí kreslit a animovat prostorové situace. Dále se seznámí se sférickými a cylindrickými souřadnicemi.
Zpět
(c) Josef Rak 2007